Er zijn periodes dat ik mezelf een zetje moet geven om te gaan sporten. Dan had ik wel in de planning om te gaan sporten maar werkt mijn bui niet mee. 

Geen zin. 

Om de beslissing van wel/niet sporten uit te stellen ga ik treuzelen en allerlei andere dingen eerst doen. En dan is het handig om jezelf soms een beetje voor de gek te houden….

sporten tai-bo billy blanks zumba dvd

Ik zit niet vast aan tijden want ik sport thuis. Als alleenstaande werkende moeder is een paar keer per week naar de sportschool niet handig. Er zijn al genoeg andere dingen waar ik oppas voor nodig heb. Maar niet sporten is geen optie want van te weinig beweging word ik chagrijnig. Dus dan maar thuis sporten. 

Ik begon met dvd’s met Zumba en Tae Bo met the one and only Billy Blanks (hij leeft nog steeds!). Maar ja, met 2 – 3x per week sporten ken je die lessen na een tijdje wel en miste ik afwisseling. Hallo YouTube! Het was een beetje zoeken in het begin naar welke trainers me aanspreken. Dus soms stopte ik al na 10 minuten met een lesje en zocht ik verder naar iemand die beter beviel. 

Inmiddels heb ik verschillende favorieten en keuze genoeg. Van low-impact (als ik geen zin heb om te springen) tot kracht (met of zonder gewichtjes), Tabata, HIIT, cardio-kickboxing, you name it. Variërend van een half uur tot een uur. 

Een half uur klinkt weinig maar afhankelijk van het soort training kun je serieus calorieën verbranden. Makkelijk voor als je weinig tijd hebt, maar toch iets wilt doen. Of om jezelf te verleiden. 

Kom op, wat is dat nou voor moeite, een half uurtje? Dan heb je in ieder geval iets gedaan. 

En dus ga ik me omkleden, kijk welke spullen ik nodig heb en ga beginnen. De lastigste hobbel is genomen…

Want als ik eenmaal begonnen ben, verdwijnt de tegenzin al snel. En vind ik het meestal zonde om na een half uur te stoppen. Ik ben pas net begonnen! Dus wat doe ik; ik zoek nog een andere training van een half uur en sport uiteindelijk een uur. Mezelf een beetje voor de gek houden dus. Maar erna ben ik blij dat ik toch heb doorgezet en voel ik me weer top. 

Ik heb inmiddels van alles in huis; matje, handgewichtjes (1 en 2 kg), elastieken, sliders en een kettlebell (8 kg). Ik mis alleen nog een step. En dan bedoel ik niet zo’n ding op wieltjes.😉 Heerlijk was dat vroeger in de sportschool, van die choreo’s bestaande uit 8 blokken ofzo. Maar tot die tijd is een combi van cardio en kick-boxing favoriet. Gegarandeerd hartslag omhoog en zweten maar! En vaak ook je hersens aan het werk om de combinaties te onthouden. Train je niet alleen je body maar ook nog je mind. Nu kijken wanneer ik mezelf zo gek krijg om te gaan hardlopen. Buiten. To be continued!

Mijn favoriete kanalen:

Scroll naar top